2008. december 21., vasárnap

Ekcéma

Kristófnak van egy vissza-visszatérő problémája, néha befullad. Először azt hittük, csak a lerakódás miatt hörög a légcsöve. Volt neki ilyen pár hónapos korában, csak akkor nem látta orvos, mert előbb elvittük hozzá, amikor még csak simán náthás és lázas volt, és egy nap után jobban lett, alleluja. Másodszor viszont már csak akkor került orvos szeme elé, amikor a kilégzéskor hörgött a tüdeje, és megtudtuk: ez bizony fulladás.
Egy hét alatt rendbejött, az orvos megnyugtatott, valószínűleg elnövi majd ezt, ha nem, akkor négyéves kora körül meg kell majd nézetni allergia szempontjából.
Azóta még háromszor megtörtént a dolog, ezért kaptunk beutalót pullmonológiára. Ott írtak tablettát (naponta egy szem), sprét (szükség szerint), illetve meghagyták, hogy a Rectodelt kúp is mindig legyen kéznél (ha a spré nem bizonyul elégnek).
Tőle szokatlan módon okosan be is szedte minden este a tablettát, de néhány nap után ekcéma-szerű kiütések jelentek meg a testén, különböző helyeken. Az apja felhívta az orvost, aki azt mondta, hogy hagyjuk abba a gyógyszer szedését, és január 8-dikára adott időpontot.
A kiütés azóta (múlt csütörtök óta nem szedi) is megvan, ha bekenem neki, akkor jobb, ha fürdik, akkor véresre vakarja, amíg nem öltöztetem fel, nem kenem be.

2 megjegyzés:

ilkuchta - Ildi írta...

Szia! Milyen tablettát kellett szednie a kisfiadak? Danimnak asztamtikus hörghurutja van, de én még nem hallottam, hogy ilyen pici gyereknek tablettát adtak volna. Inhalátorok, szirupok, kúpok garmadáját ismerem és használtuk már. Remélem javul a helyzet! Üdv: Ildi
Ui.: hogy találtál rám?

lavandulae írta...

Szia, Ildi! Singulair tablettát kellett szednie, össze lehet törni, amire az esti kakaójából egy kis kanálnyit öntöttem, és így könnyen be tudta venni.
Mielőbbi jobbulást Daninak is, és köszönjük :-)

A mamami-ról találtam a blogodra, már régóta olvasgatom (ismerjük egymást személyesen is, az októberi klubban találkoztunk, én vittem a cupot, de ha tudtad, akkor elnézést :-)), rendszeresen nézegetem a szép pelusaidat.