2008. december 28., vasárnap

Rizsgombóc

Karácsonykor Erzsi néninél ebédeltünk, de Barbara kérése volt az ananászos pulyka, így elkészítettem, gondolván, jó lesz vacsira, vagy ebédre valamelyik nap, mittudomén, eltartható, nem olyan, mint a rántott hús, ami főleg frissen jó.
Mivel mindig kevés lesz az egy pohár rizs, most másfelet mértem ki, aztán már csak egy csöpp maradt a zacskóban, úgyhogy azt is beletettem, így jóóóó sok rizsünk lett.

Nem baj, nemrégen olvastam én a neten egy jó kis maradék-rizs-felhasználós receptet, ahhoz nekem pont kell a maradék rizsa.

De mivel még mindig maradt ez után is :-), ma készítettem belőle zöldséglevest rizsgombóccal.

A gombóc nyersen, és a levesben:

Hozzávalók:

maradék rizs (kb. annyi volt, amennyit egy jól evő férfiember megenne húshoz ebédre)

két tojás

egy szelet maradék sült hús (Erzsi néni karácsonyi ebédjéből)

só, bors, petrezselyemzöld

Turmixgépbe bele (a hús miatt, mert nem volt kedvem apróra darabolgatni),  golyókat formázunk, és ha kész a zöldségleves, hagyjuk felforrni, beleeregetjük a gombócokat, megfőzzük.

2 megjegyzés:

Orsi írta...

Jó értem, a húst is beledaráltad? Rendszeresen marad meg rizs nálunk is, de a fiúk olyan édesszájúak, hogy olyankor gyümölcsrizs szerűséget csinálok nekik! :)

lavandulae írta...

Igen, a húst is beleturmixoltam, amiatt vettem elő a turmixgépet, darálóm nincsen.

A gyümölcsrizs jó ötlet, ez nem is jutott eszembe, még soha nem csináltam. Hogyan készíted?

Én is roppant édesszájú vagyok :-)